سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/6/15
2:0 ص

اخذ ویزای ترکیه

ویزای ترکیه : ترکیه یکی از کشورهای توریستی خاورمیانه می باشد که به دلیل نزدیکی و هم مرز بودن با ایران همه ساله میزبان مهمانان زیادی از این کشور می باشد. در این مقاله قصد داریم شرایط اخذ ویزای ترکیه را توضیح دهیم ، با آربی ویزا – ویزای شینگن همراه باشید.

ویزای ترکیه

اخذ ویزای ترکیه

شرایط اخذ ویزای ترکیه برای ایرانیان چگونه است؟

شرایط اقامت توریستی 90روزه-3ماهه کشور ترکیه بدون ویزا

ویزای ترکیه هزینه ی ندارد و رایگان می باشد و زمانی که مسافران به ترکیه وارد می شوند ، ویزای آن صادر می گردد. مدت این ویزا 3 ماه (90 روز ) می باشد .

ایرانیان برای این گونه اقامت نیازی به ویزا ندارند و می توانند در کشور ترکیه به مدت3 ماه اقامت داشته باشند بدون اینکه برایشان مشکلی پیش بیاید.

البته نباید فراموش کرد که با ویزا شما نمی توانید هیچ کاری مانند تحصیل یا کار حتی خرید و فروش در کشور ترکیه داشته باشید.

اگر قصد داشته باشید بیشتر از 3 ماه در ترکیه بمانید باید این اقامت را تمدید کنید یا از مقام های مربوطه اجازه های لازم را کسب نمایید و اگر بیشتر از حد مجاز اقامت داشته باشید باید بدانید این کار ممنوعیت داشته و یا ممکن است به پرداخت جریمه ختم شود و در نهایت نیز به اخراج شخص از کشور ختم می شود .

در رابطه با کشور ترکیه ، مسئله ی دیگری نیز مطرح می باشد که باید بسیار به آن دقت شود اینکه هم به واسطه وسایل زمینی مانند قطار و اتوبوس هم با هواپیما می توان به ترکیه سفر کرد.اگر قصد دارید به صورت زمینی به کشور ترکیه سفر کنید حتما شرکت های با اعتبار را برای اینکار انتخاب نمایید و همچنین تمامی نکات امنیتی را در نظر داشته باشید.

اخذ انواع ویزای ترکیه

ویزای توریستی ترکیه

هم اکنون متاسفانه هیچ راهی جز تقاضای خرید ملک در کشور ترکیه وجود ندارد که هموطنان بتوانند در این کشور اقامت بلند مدت داشته باشند . البته باید دقت کنید سند ملک به عنوان اخذ این نوع اقامت نیست بلکه باید برای اعطای این نوع اقامت ، پلیس کشور ترکیه مستندات دیگری را مطالبه می نماید.

با توجه به آخرین اطلاعاتی که از پارلمان ترکیه بدست می آید ، آپریل 2014 زمان اجرایی قانونی تصویب شده است که مطابق آن قانون اتباع خارجی مانند ایرانیان در زمان خرید ملک محترم شمرده می شوند و به آنها اجازه می دهند که به مدت 1سال در کشور ترکیه اقامت داشته باشند.

ویزای تحصیلی و دانشجویی ترکیه

اگر قصد دارید از ویزای تحصیلی ترکیه استفاده کنید باید ابتدا در آزمون تومر شرکت کنید مدرک آن را دریافت نمایید. اگر این مدرک را بگیرید می توانید ویزای دانشجویی و تحصیلی در کشور ترکیه را بدست آورید که کسب این مدرک در کمتر از سه ماه گرفته می شود.

علاوه بر آن برای پذیرفته شدن در موسسه های آموزشی معتبر باید این ویزای ترکیه را داشته باشید . برای افرادی که می خواهند در این کشور اقامت داشته باشند توصیه می شود که از روش اقامت تحصیلی و دانشجویی در ترکیه استفاده نمایید.

ویزای کاری کشور ترکیه

گرفتن ویزای کاری ترکیه به دو شکل امکان پذیر می باشد یکی از طریق کارگری و دیگر کارفرما . در ویزای کاری از نوع کارفرما به گونه ی است که برای همه ی خارجیان و همچنین ایرانیان می توانند با ثبت نمودن شرکت در ترکیه و گرفتن مجوز کار ، به مدت یک سال در کشور به عنوان کارفرما حضور داشته باشند.

این گونه اقامت بعدها با دوره های دو ساله قابل تمدید می باشد . پیشنهاد می شود که این روش برای ایرانیان به عنوان بهترین روش اقامت دائمی می باشد.

در صورتی که ویزای کاری ترکیه از نوع کارگری فقط لازم است که از یک شرکت در ترکیه از شخص دعوت کند اما این شرط لازم است که با تخصصی که از شما برای آن شرکت دعوت شده هیچ شهروند ترکی در آن زمان مطابق استعلام اداره کار کشور ترکیه بیکار نباشد. اما در نهایت اینگونه نتیجه می گیریم که ایرانیان در پیدا کردن کار و گرفتن ویزای کاری ترکیه از شانس کمتری برخوردار هستند.

ویزای ترکیه با آربی ویزا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع ویزای ترکیه , شرایط اخذ و اقامت در این کشور با مشاورین ما در آربی ویزا – ویزای اروپا تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها: ,



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ