سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/4/22
12:0 ص

اخذ ویزای اسپانیا

اخذ ویزای اسپانیا : افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت به منظور بازدید و یا گردش در اسپانیا را دارند می توانند ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند. این ویزا در عرض دو تا سه ماه صادر می شود و در این مدت متقاضی اجازه ی کار کردن یا اقامت بیشتر در کشور مقصد را ندارد.

اخذ ویزای اسپانیا

اخذ ویزای اسپانیا

برای داشتن اقامت و ویزای کشور اسپانیا همچنین می توانید از ویزای شینگن استفاده کنید تا محدودیت کمتریدر مسافرت های بین کشوری در اروپا داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای اسپانیا

افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت به منظور بازدید و یا گردش در اسپانیا را دارند می توانند ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند. این ویزا در عرض دو تا سه ماه صادر می شود و در این مدت متقاضی اجازه ی کار کردن یا اقامت بیشتر از زمان تعیین شده در ویزایش را ندارد.

جهت دریافت فرم روادید باید به دفتر کنسولی سفارت اسپانیا در تهران به صورت حضوری مراجعه کرده و و برای انجام مصاحبات وقت تعیین کرد. لازم به تذکر است امکان گرفتن وقت از طریق تلفن وجود ندارد و حضور متقاضی جهت انجام مصاحبات ضروری می باشد. همچنین به علت حجم بالای مسافران در در تابستان و یا قبل از تعطیلات عید نوروز امکان دارد تعیین وقت و بررسی پرونده مدت بیشتری طول بکشد.

مرحله اول جهت تقاضای روادید کامل کردن فرم های روادید می باشد. که در روز مصاحبه همراه با سایر مدارک می بایست تحویل داده شود. لازم به ذک است فرم روادید باید دو نسخه باشد و برای هر کدام از اعضای خانواده (در صورتی که خانوادگی قصد سفر دارید) پر شود.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای اسپانیا

  • شناسنامه
  • گذرنامه و دو سری کپی از صفحات 1 تا 13 (اعتبار گذرنامه می بایست حداقل شش ماه از اعتبار ویزای تقاضا شده بیشتر باشد. )
  • دو قطعه عکس (رنگی و زمینه سفید و تمام رخ ، حداقل در سه ماه جاری گرفته شده باشد و با ظاهر فعلی شخص متقاضی یکی باشد ، ابعاد 40*60 میلی متر)
  • دعوتنامه ؛ چنانچه کسی برای شما دعوت نامه می فرستد می بایست اصل دعوت نامه را برای شما بفرستد. اگر دعوتنامه ندارید رسید رزرو هتل برای کل مدت اقامت یا هر مدرکی که اثبات کند شما صاحب مسکن در اسپانیا هستید (سند مالکیت یا بوض عوارش و مالیات ملکی)
  • کودکانی که به تنهایی یا همراه با شخص دومی قصد سفر به اسپانیا را دارند ، اجازه ی کتبی والدین یا قیمشان ضروری است.
  • مدارک شغلی و مالی سند حساب بانکی به نام متقاضی به همراه تاریخ افتتاح حساب به اضمام موجودی هر ماه با آخرین گردش های حساب
  • گواهی اشتغال به کار همراه با ذکر تاریخ شروع کار ، سمت متقاضی میزان حقوق ماهیانه و کپی لیست پرداختی بیمه 

     

    تذکر: به غیر ازموارد ذکر شده فرم های تقاضای روادید را همراه داشته باشید ، با توجه به این که اصل مدارک به شما برگردانده می شود از هر کدام یک نسخه کپی تهیه کنید ، طبق مقررات شنگن عکس شما روی برچسب ویزا چاپ می شود ، فراموش نکنید تمام مدارک فلرسی را می بایست به انگلیسی ترجمه کنید. همچنین در صورت عدم تایید مدارک شما و عدم پذیرشتان برای اخذ ویزا مدارک به متقاضی برگردانده نمی شود.

بررسی اولیه مدارکتان تا صدور قطعی روادید بین دو تا شش هفته به طول می انجامد. بعد از اینکه به طور حتمی مشخص شد که دارای شرایط دریافت روادید هستید ، مدارکی که برای دریافت روادید نیاز دارید شامل موارد زیر است:

بیمه مسافرتی اسپانیا

تمامی متقاضیان می بایست بیمه ی مسافرتی فردی یا جمعی تهیه کنند. این بیمه می بایست همه ی هزینه های احتمالی برگشت به کشور متقاضی تحت مراقبت های پزشکی ، همه ی هزینه های احتمالی جهت درمان یا هزینه ی بیمارستانی را پوشش دهد و تا پایان اعتبار ویزا و اقامتتان معتبر باشد. حداقل میزان بیمه به ازای هر نفر سی هزار یورو می باشد. شرکت بیمه باید در اسپانیا نمایندگی معتبر داشته باشد. هچنین کسی که دعوت نامه می فرستد می تواند در اسپانیا بیمه ی مسافرتی را انجام دهد.

لازم به تذکر است که مدارکتان را تا پایان مدت سفر به همراه داشته باشید زیرا ممکن است پلیس مرزی موقع ورود به اسپانیا از شما مدارکتان را بخواهد و در صورت همراه نداشتن امکان دارد مانع ورود شما به خاک اسپانیا بشود.

انواع ویزای اسپانیا

ویزا جهت ملاقات با خانواده و دوستان

دعوت نامه رسمی (اصل و دو نسخه کپی) ، کپی کارت اقامت یا ID Card فرد دعوت کننده در اسپانیا ، اصل و کپی شناسنامه های ترجمه شده به انگلیسی یا اسپانیایی (نسبت فامیلی دوعت کننده و دعوت شده مشخص باشد)

ویزای تجاری اسپانیا

دعوت نامه معتبر از موسسه اسپانیایی (اصل و کپی) ، ترجمه مدارک شرکتی که متقاضی در ایران در آن مشغول به فعالیت است (مانند ترجمه روزنامه ی رسمی آن شرکت) ، کپی کارت بازرگانی ، اشخاصی که برای اولین بار تقاضای ویزا میکنند لازم است از دفاتر بازرگانی اسپانیا در تهران معرفی نامه دریافت کنند و ارائه دهند در غیر این صورت ارائه فتوکپی ویزای قبلی اسپانیا با شنگن (در صورت وجود) کافی است.

ویزای پزشکی اسپانیا

ترجمه رسمی و دو سری کپی از ترجمه مجوز شورای پزشکی ایران جهت اعزام به خارج ، ارائه ی اصل و کپی برگه ی تعیین وقت از بیمارستان یا کلینیک اسپانیایی. لازم به ذکر است یک نفر از اعضای خانوادگی درجه یک (پدر ، مادر ، خواهر ، برادر ، فرزند و همسر)باید همراه بیمار باشد.

ویزای اقامت اسپانیا

متقاضی باید کپی تمام مدارکی را که برای جواب ویزا مفید است را ضمیمه ی نامه ای به کنسول گری جهت بیان دلایل تقاضای ویزای اقامت بکند.افرادی که مدارکشان جهت اخذ ویزا کامل باشد به وسیله ی تلفن برای مصاحبه ی حضوری دعوت می شوند.

ویزای دانشجویی اسپانیا

اصل و کپی پذیرش از دانشگاه یا مدارس اسپانیا ، اصل و کپی یک گواهی رسمی از جانب شخصی اسپانیایی یا ایرانی که ساکن اسپانیاست مبنی بر این که همه ی هزینه های شخصی و تحصیلی شخص متقاضی را در زمان اقمتش در این کشور تامین کند ، در صورت وجود ارائه ی سندی که نشان دهنده ی حساب بانکی شخص متقاضی در اسپانیا باشد.

ویزای سایر موارد

  • افرادی که دارای حساب بانکی در اسپانیا هستند: دو سری کپی از گردش های آخر حساب بامکی به همراه ذکر موجودی حساب
  • افرادی که دارای املاک یا ملک ( منزل ، تجاری و…) در اسپانیا هستند: دو سری کپی از سند مالکیت املاک یا ملک مورد نظر ، جهت نشان دادن مالکیت ملک مورد نظر سه سری کپی از آخرین قبوض پرداخت شده ی آب یا
  • برق یا تلفن

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای اسپانیا

  • فرم تکمیل شده ی تقاضای ویزا (به وسیله ی خودکار و با حروف بزرگ لاتین به انگلیسی یا اسپانیایی تکمیل گردد.)
  • تاریخ تقاضا ذکر شود و متقاضی فرم را امضا کند.
  • دو سری کپی از صفحات 1 تا 13 گذرنامه
  • دو سری کپی از بلیط هواپیما
  • یک سری کپی از ویزای قبلی اسپانیا یا ویزای شنگن (در صورت وجود)
  • یک سری کپی از دعوتنامه یا مدارک مود نیاز جهت تقاضای ویزا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اخذ ویزای اسپانیا می توانید با مشاورین ما در آربی ویزا تماس بگیرید.

برچسب ها: ,


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ